Toamna literară 2014 – Noutăți la Editura Publica

Toamna literară 2014 – Noutăți la Editura Publica

În perioada 19 – 23 noiembrie are loc ediția cu numărul 21 a Târgului Internațional de carte Gaudeamus 2014 –  Carte de învăţătură, la Romexpo, București. Editura Publica poate fi găsită la parterul pavilionului central, la standul 15. Editura Publica a trimis într-un comunicat detalii despre câteva dintre noutățile cu care își așteaptă vizitatorii:

Jony Ive. Geniul din spatele celor mai importante produse Apple

În 1997, Steve Jobs a descoperit în sediul Apple un designer britanic neîngrijit, înconjurat de sute de schițe și prototipuri. Colaborarea lui Jony Ive cu Jobs avea să producă unele dintre cele mai iconice produse tehnologice, inclusiv iMac-ul, iPod-ul, iPad-ul și iPhone-ul. Munca lui Ive a contribuit la oprirea lungului declin al Apple, a revoluționat industrii întregi și a creat o bază globală de fani. Cu toate acestea, se știu puține lucruri despre specialistul timid și blând la care Jobs s-a referit cu apelativul de „partener spiritual”.

Leander Kahney oferă un portret detaliat al studentului englez dislexic de la arte care a devenit unul dintre cei mai elogiați designeri ai generației sale. Apelând la interviuri cu foștii colegi ai lui Ive și cu alți angajați Apple, Kahney ne poartă în intimitatea creației acestor obiecte memorabile.

 

Gândește ca un trăznit – autorii Freakonomics ne îndeamnă să gândim diferit

Levitt și Dubner ne oferă o schiță a unui mod pe de-a-ntregul nou de rezolvare a problemelor, fie că te preocupă niște îmbunătățiri minore ale vieții sau reformele globale majore. Ca de fiecare dată, nicio temă nu este exclusă.

 

 

 

 

Cușca de sticlă. Automatizarea și noi

Bazându-se pe studii de psihologie și neuroștiințe care arată cât de dependente sunt fericirea și satisfacția oamenilor de eforturile dificile pe care le fac în viața reală, Nicholas Carr dezvăluie ceva ce suspectam deja: atenția dedicată ecranelor computerelor ne rupe de lume și ne creează o stare de nemulțumire.

În stilul său caracteristic, care îmbină istoria, filozofia, poezia și știința, Carr ne oferă o călătorie intelectuală de la scrierile și teoriile lui Adam Smith și Alfred North Whitehead până la cele mai noi studii despre atenție, memorie și fericire, culminând într-o meditație despre cum putem folosi tehnologia pentru a îmbogăți experiența umană.

 

Happy Money. Știința cheltuirii cu rost

Happy Money explică motivele pentru care banii pot aduce mai multă fericire, atunci când se respectă cinci principii, de la alegerea experiențelor în defavoarea bunurilor materiale, la cheltuirea banilor spre binele celorlalți. Aceste principii pot fi aplicate nu doar de persoane, ci și de companiile interesate să își facă mai fericiți angajații și clienții. Elizabeth Dunn și Michael Norton arată cum diverse companii, ca Google, Pepsi și Crate & Barrel au transpus aceste idei în fapte.

 

 

Apple după Steve Jobs. Imperiul bântuit

Moartea lui Steve Jobs a ridicat una dintre cele mai presante întrebări care puteau apărea în lumea tehnologiei şi a afacerilor: poate oare Apple să rămână la fel şi fără liderul său iconic?

Cu ajutorul unor informaţii nuanţate şi a unor detalii pline de culoare, pe care doar un jurnalist competent le poate aduna cu acribie, Kane reuşeşte să pătrundă dincolo de mituri şi titlurile de ziar. Ea explorează maniera de conducere a lui Tim Cook şi impactul acestuia asupra locotenenţilor loiali lui Jobs, asupra dezvoltării noilor produse şi asupra relaţiei Apple cu Wall Street-ul, cu guvernul, cu rivalii din lumea tehnologiei, furnizorii, mass media şi consumatorii.

 

Anul meu fără pantaloni. WordPress.com și viitorul muncii

Această carte are două ambiții: în primul rând, să împărtășesc ceea ce am învățat într-un loc de muncă futurist și, în al doilea rând, să capturez povestea din spatele culiselor a unei echipe bune și a unei companii fascinante. Voi împărtăși ceea ce am învățat, ceea ce am iubit și ceea ce m-a înnebunit de plăcere.

Cartea este, în mare parte, cronologică și bazată pe jurnalul meu. Termenul pretențios pentru această abordare este „jurnalism participativ”, ceea ce înseamnă că scriitorul, în acest caz eu, nu raportează pur și simplu stând în siguranță pe margine, ci din mijlocul întâmplărilor. Avantajul este intimitatea. Eu sunt onest într-un fel în care majoritatea cărților nu sunt.

Dezavantajul este perspectiva: povestea mea ocupă locul central în scenă, chiar dacă eforturile altor persoane au fost mai importante, lucru care se întâmplă adesea. Pentru a echilibra acest aspect, anumite capitole abordează o perspectivă mult mai largă decât povestea mea. (Scott Berkun)

 

Editura Publica a fost înființată în 2007 și este specializată în cărți de non-ficțiune: economie, antreprenoriat și științe sociale, dar și biografii celebre. Printre autorii Publica se numără autori precum Malcolm Gladwell, Daniel Kahneman, Dan Ariely, Joseph Stiglitz, Paul Krugman, Daniel Pink, Seth Godin, Sir Ken Robinson sau Richard Branson.

 

Mai multe detalii despre cărțile Publica:

 

•           Blog Publica: blog.publica.ro/noutati-publica-la-gaudeamus-2014/  

•           Site Publica: http://www.publica.ro/noutati.html

•           Instagram Publica: http://instagram.com/editurapublica

•           Facebook Publica: https://www.facebook.com/editurapublica

Scrie un comentariu

Anuleaza

Abonează-te la

Newsletter